Kayıtlar

Öykü: Balkon Esintisi

Resim
Serin bir yaz akşamının loş bir sessizliğinde düşüncelere dalmıştı genç kız. Düşüncelerin arka planını, balkonunun az biraz ötesindeki dalgalar ve kum taneleri ile dans seremonisinin sesleri işgal ediyordu. Tüm düşünceleri sabahki heyecandı esasen ve içi kıpır kıpırdı ilk kez göreceği için büyük beklentisini. O güne dek çok şeyin hayalini kurmuştu ve çokça iç geçirmişti “beklentisi” ile karşılaşmalarında. Örneğin, O’nun Instagram sayfasında paylaştığı tüm resimlerin tüm ayrıntılarını biliyordu: lunaparkta elinde pamuk şeker ile çekildiği aile fotoğrafında arkadaki tezgahtarın elindeki 50 lirayı, lüks restoranda yemek esnasında çektiği fotoğraftaki tuzluğun çatalla arasındaki mesafeyi, sahilde gemilere el salladığı fotoğrafın köşesine ilişen küçük teknenin dalgalarını ve bunun gibi bir sürü ayrıntıyı belleğinde kaydetmişti genç kız. Sigarasını yaktı ve mutfaktan dünden kalan pastayı alıp yemeye başladı bir tutam heyecan azaltıcı olarak. Biliyordu insülin etkisinin gerçekleşmeyeceğini am

Yeşil, Mavi ve Trafik Cezalarının Rotası: Fristurya Gezisi #2

Resim
(İÇSESLİ AÇILIŞ: Oha ne güzel video yapmış şu Müslüm yaa. Kaç defa izledim bilmiyorum. Tamam dürüst olacağım, bir kez ehehe. Çünkü bk gibi olmuş heheheheh. Şşşş, susun susun geldi yine. OOOO NABER HACI YA, BİZ DE NE SÜPER BİR VİDEO YAPMIŞSIN ONU KONUŞUYORDUK. Bayıldık videoya. Blog yazısından az mı izleme aldı.... He... Neyse hacı yazmak daha elit zaten, YouTube ele ayağa düştü. Sen onu bunu boşver de yazıyı yaz.) Oooo okurum naaaaber ya, yazının devamını merak ettin de geldin de mi? Tahmin etmiştim. En son gayet güzel Heidi kızlarıyla Alplerde el ele koşmalardan bahsetmiştim. Nasıl ya? Bahsetmedim mi........... ... .. Başlayalım biz yazıya, sen takılma, güzel değildi zaten Alpler. Evet. Başlıy...... Başlıyorum tamam. Los gehts!! Efendim en son Fransa sınırından çıkıp, Basel’i gezmiş ve akabinde de Luzern şehrine yollanmıştık. Heh işte ne var bu Luzern’de diyeceksin (yoo) , Aslan var. Bu şehir Aslanlarla ünlü. Şehrin yarısı sırf bu yüzden galatasaraylı. Harbi........ Neyse, biz Luzer

Asilomar Yapay Zeka İlkeleri

Resim
Yapay zeka ile ilgili konularda az biraz ilgilenen herkes, Asimov Kanunları ile ilgili muhakkak bir şeyler duymuş, bu konuda yazarların atıf yaptığına ve belki de 1940küsurda yazılan bir edebi eserin bir bölümünde değinilen bu kurallara haddiden fazla önem atfedildiği hissine bile kapılmıştır. Bu konuyla alakalı olarak 2017 yılında Future of Life Institute tarafından Asilomar Conference on Beneficial AI ismiyle ABD’nin California eyaletinde düzenlenen kongreye birçok ünlü biliminsanı (Hawking, Musk, Norvig, Russell, Kurzweil vs) katılarak görüşlerini sunmuştur. Bu kongrenin neticesinde Asimov Kanunları’na bir upgrade getirelim denilmiş ve 23 maddelik yeni bir Yapay Zeka İlkeleri meydana getirilmiştir. Enstitü’nün internet sitesinde ( https://futureoflife.org/ai-principles/ ) İngilizce, Almanca, Çince, Korece, Japonca ve Rusça olan bu ilkeleri Türkçe’ye çevirmenin faydalı olacağı kanaatiyle yayınlamak istedim. İyi okumalar!

YouTube: Fristurya Road Trip

Resim
Fristurya gezisinin ve rotadaki ilginç, oha süper la hissi veren, nezih ve bir o kadar da eğlenceli enstantanelerini (hep bu kelimeyi kullanmak istemişimdir) içeren videoyu izlemeyen çok şey kaybeder. (aslında kaybetmez ama benimkisi hep bi şov işte)

Yeşil, Mavi ve Trafik Cezalarının Rotası: Fristurya Gezisi #1

Resim
İiiindim haaavuz baaaşınaaaa, biiir kı..... efendim? Yazı mı? Başladı mı? Haydaaaaa niye söylemiyorsunuz olum? Fristurya de mi? He tamam.. OOOOOO OKURUM NAAAABER YEAAA? Ya nolsun ben de 1910 tarihli Menafii Umumiyeye Müteallik İmtiyazat Hakkında Kanun’un halen yürürlükte olması üzerine bazı mütalaalar ile iştigal etmekteydim. Harbi. Aman dur hele anlatacaklarım var dinle hele. Naptım? Gezdim hocam. (ALTTA VİDEOSUNU ŞEYETTİM) Erlangen’den başlayıp, Strasbourg, Basel, Luzern, Innsbruck, Salzburg ve tekrar Strasbourg ve Erlangen düzleminde 2500 km süren bir Roadtrip yaptık. Sayın çok kıymetli Nasip M. Dağlı beyefendinin iştiraki ile 6 günlük efso bir gezi oldu. Şimdi de onun havasını atacağım bu yazıda. Evet. Şöyle aşağıya rotaları koyayım da gözünde canlansın. (Oha okuruna coğrafya cahili dedi) Los geeeehts! Güzel bir Pazartesi akşamüstüsü Europcar’da rezerve ettiğimiz mini, ucuz, düz vites, navigasyonsuz, benzinli ve yavaş Seat Leon arabayı almak için şubeye doğru yollandım ufaktan. G

Ceza Hukuku Genel Hükümler: Cezalandırmanın Amaçları

Resim
Ceza Hukuku Genel Hükümler derslerinin anlatımında, konuların da yoğunluğu nedeniyle gerekli önemin verilmediği ve daha kısa tutulan “Cezalandırmanın Amaçları” konusunda genel bir özet oluşturabilecek bir ders notu oluşturmak istedim ve bu bağlamda, teorik ayrıntılara çok da değinmeksizin ve zihinde genel bir şablon oluşturmak amaçlı olarak bu yazıyı yayınlamaya karar verdim. Umarım bu yazı öğrencilere teoriyi özümsemede yardımcı olurken, sınavlarında da mental altyapıyı daha rahat kurmalarına destek sağlar. SÖZ KONUSU DERS NOTUNA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ.

Ceza Muhakemesi Hukukunda Koruma Tedbirleri - Kısa Özet

2016 Haziran tarihindeki yasal düzenlemeler uyarınca hazırlamış olduğum "Ceza Muhakemesi Hukukunda Koruma Tedbirleri" konulu ders notu için TIKLAYIN . * Yıllar içerisinde değişen yasal hükümlerle alaklı GÜNCELLEMELER YAPIL MA MIŞTIR.