Kayıtlar

Dr. Firarda: Bellanda Maceraları ve Karsu esintili Mannheim Seferi #2

Resim
Ot kafası. Gezi baaaaağlaaarındaaaa dolaaaaanıyooooruuuum. Hehehe. Komik bir giriş yapayım dedim okurum naber? Gülmedin mi… Mis gibi girişti be. Gesi kelimesini gezi yaptım hani… Neyse… Bi de şey var: Amsterdam’aaaa varaaaamadım, ot kooookusuuu alaamadım. Ben Redlaytaaaa doyaaaamadım, yaraaalıyım yaraaaaalıyım. İlahi versiyonlu komikli girişti bu da. Oho bu da mı kötüydü. Niye oldu ki böyle. Bence modun düşük itiraf et, yoksa espriler müko. Hala gülmüyor :((((( Ekonominin etkisi bloga da mı yansıdı lan? Lan? Tamam tamam hadi başlayalım :D Konumuz Amsterdam ve devamındaki gezisel aktivite. Los gehts! [Şey de vardı yaaa: Yerine gezemeeeeem, yerine gezemeeeem. Gaaazlıyım, gezereeek tükensin yıllarım ama... Kapama tamam blogu, gel gel. Haydaaaa] Şimdi efendim en son Rotterdam’dan çıkıyorduk. Filiksbas otobüsü geldi ve iki katlı olduğuna da baya baya sevinmiştim harbiden. Üst kata en öne gider yolu izlerim hayalini kurarken bir baktım üst kat boşa yakın. En öndeki iki koltuk kapılınca (ya

Dr. Firarda: Bellanda Maceraları ve Karsu esintili Mannheim Seferi #1

Resim
Malum, bu heykele dokunan bir daha geliyor. AB Vatandaşlığımızı da böylece garanti etmiş olduk.   Kuş seslerine karışan arka planda çalan Joytürk raaaaadyo cingılı ile helö okurum, naber? (Yedi numaraaaaa: 🎵 bilmem miieeeööö, zor günlerimde hep sen yanımda vardın, oooooo ya 🎵 ) Napalım durumumuzda yoktu, coytürk cooooytüüürk dinliyoruz boş zamanımızda. Ama bak şarkı keşfettim iki üç tane. Neyse konumuz o değil. Konumuz doktora sonrası [evet bilmiyor musun? Doktora bitti, artık blog “İyi Niyetli Üçüncü Dr. iur. Müslüm Fincan” hehehe. Yok yok g.tüm kalkmadı, dur hele] yaptığım mini geziler, gezicikler. (Kedicikler?) LOS GEHTS! Bak şu araziler hep dedeminmiş. Amsterdam'da kumarda yemiş.  Nerelere gittim, gittik, gidildi? Brüksel (e gitmiştin), Rotterdam (e gitmiştin), Amsterdam (e gitmiştin) ve Mannheim (e buna da gittin). [Gezdiklerim için pişman değilim, aklım hala gezmediklerimde, ABD East Coast, ÂMİN]. Heh ama her zamanki gibi araba kiralamalı zengin süreçlerde gezmedim.

Kitlesel Gereksinim: Bir Tatlı Huzur Arayışı ve Bir Takım Kararlar

Resim
İnsan hayatı tecrübeler demetinden ibaret bir yığın olabilir düşünceleri ile uyandım bu sabah. Bu düşüncelerin sebebi, yaklaşık dört aydır yaşadıklarım, hatta aslında 30 senelik yaşamıma etki eden dört aylık bu periyot idi. 2022 daha gelmemişken ve Aralık ayı tüm soğukluğunu hissettirirken zihnimde kendine yer bulan bir duygu ve düşünce kümesi vardı: Ocak ayında başlayacağım işin getirdiği heyecan, bulunduğum şehirden ayrılmanın hüznü ve yeni bir şehre adaptasyon sürecinin soru işaretleri. Gelirken huzurluydum ve bulduğum ev de harika bir yuva sıcaklığı katıyordu bana. Şehre daha hızlı ısınacağım izlenimini beraberinde getiriyordu. Ancak işyerinde karşılaştığım manzara hiç de beklediğim gibi olmadı. Kimse boşanmak için evlenmez. Kimse kaza yapmak için bir araba almaz. Kimse kusmak için yemek yemez. Kimse istifa etmek için de bir işe başlamaz. Ancak tüm bu olası kötü sonuçlar da, evlilik-araba almak-yemek yemek veya işe başlamak gibi mutlu anların potansiyel çıktılarıdır. Detay vermey

Öykü: Şehr-i Şahane Manzaraları

Resim
Sabahın telaşı çok erken gelmişti. Henüz güneş ufku aşmamış, evin içindeki ışıklar yerini güneş hüzmelerine bırakmamıştı. Sabahın telaşının yanında kendi de ayrı bir telaşa sahipti. Halbuki dingin bir sabah olur umuduyla yastığa başını koymuş, her zamanki hayal senaryosunu yine gözden geçirerek uykuya dalmıştı. Cüzdanını, telefonunu, anahtarlarını, pakette iki dal kalan sigarasını, gazı bitti bitecek yadigar çakmağını ve naneli sakızını bir çırpıda elinde topladı ve kapıya doğru yürüdü. Ayakkabılarını, bağlarını dahi çözüp bağlamadan küt küt yere vurarak giydi. Saatini içeride unuttuğunu farketti tam kapı koluna uzanmışken. Çok önemli mi diye düşündü? Geçen 3-5 saniyelik tereddüdün ardından kapıyı açmıştı bile. Dışarıya ilk adımını attığında ilk farkettiği şey havanın soğukluğu oldu. Tatlı bir meltem yüzüne vururken, kapının önündeki yapraklar da dansa başlamıştı. Kulaklığı takıp tam da müziği açacakken, güneşin ufka yaklaşmasını kutlayan kuşların huzur veren konserine kulak verdi, m

Havası İngiltere, Halkı Fransa, Bürokrasisi Türkiye olan Şehir: Saarbrücken - Großes entsteht immer im Kleinen

Resim
Saarbrücken - www.varta-guide.de ( ♫ Şinanay yavrum hopa şinanaaay.. Getir aaaabi oradan buzu, ohooo e etler pişti… Atıyorum domatesleri da mangala? Ne iyi ettik de geldik bee. Şurası cennet valla. Keşke daha önce geleydik hehehe. Yok, valla gelmiyoruz yaşamıyoruz Almanya’da mangal keyfini… Aaaa kimleri görüyorum yaaaaaaa. Gel bak kaynanan seviyormuş hehe. Çek şuradan bi sandalye. Yazı mı şeyapacaksın? Sen? Yazı? İnanmaaaam. Tamam yav sen şeyap, yazıyı gönder gel ama etler soğumasın çabuk ol. Aç sen de şu müziğin sesini yaaa. Sendeki kaşlaaaaar bende de olsaaaa ♫ ) Selamlar okurum. Nabiniz? Üstüm et mi kokuyor? Haydaaaa, ya daha yeni geldim kokutmuşlar blogu ortalığı. Aman boşver şimdi kokuyu falan. Haberlerim var güzel güzel. Bilin bakalım, ben bu yaz nerdeydim? (Nerden bilelim yauv) Evet Erlangen… Peki şimdi neredeyim? ( ♫ Neeeerdeesin, beni unuuutsun demişsin ♫ ) İşte asıl soru bu. Anlık olarak, -Hamburg & Berlin ve Bremen gibi şehir eyaletleri saymazsak- Almanya’nın en küçü

Akademik: Nanoödemeler - Sanal Alemden Para Kazanmak? Blok Zincir Tabanlı Ödeme Yöntemlerinin İşlevselliği ve Hukuki Çerçevesi

Kripto Para ve Ceza Hukuku eserinin 2022’de yayımlanan sayısındaki makale çevirim için  TIKLAYINIZ . Makale orijinali:  Sebastian Omlor, Nanopayments – Monetisierung des Cyberspace? Funktionsweise und Rechtsrahmen von Blockchainbasierten Zahlungsmitteln.

Sığar mı Sandın Anılar? Trene Atlar Giderim: Bir Erlangen Veda Masalı - 1429 Günün Minik Özeti

Resim
Erlangen <3 (erlangen.de) (İÇSESLİ AÇILIŞ: Aaabicim bu blog sitesinin gelişi zaten bana 500 €. Kaç senelik emek var bak. Euro mu yükseliyor? Kaç oldu ki? 16 mı? Oha... Napayım ya Euro ile mi kazanıyorsun hacı? 800 €’dan aşağı olmaz. YouTube sayfası ile birlikte mi 800? Mümkünatı yok babacım, o fiyata sen nereden bulacaksın 70 takipçili YouTube hesabını? Neyse tamam kapatma yaa, senin hatrına 750 olsun ama son fiyat.. A bi dakka ben seni arayacağım... Hehehe…. OOOOO HOŞGELDİN YAAAA, SEN HİÇ BLOGA UĞRAR MIYDIN KRAL? YAZI MI YAZDIN? BURADA MI YAYINLAYACAKSIN? E BİZ BLOGUN CENAZESİNE GELDİK? ALLAH ALLAH…. CENAZEDE BLOGUN RESMİNİ KOYMUŞLARDI YA.. DEMEK İSİM BENZERLİĞİ YA DA KORSAN CENAZE…)   Oooo selamlar okurum :D Nerelerdesin ya uğramıyorsun hiç… Esas ben mi uğramıyorum… Evet… Harbi harbi boşladım 2021’de burayı ama sor bi neden… Yav tez yazdım tez… [4 sene sürdü 4… Tez yazmamışsın demek ki, geç yazmışsın hehe] Sen bi sor hele neler oldu neler bitti… Onları anlatmaya geldim işte hiç d